lauantai 6. joulukuuta 2014

Luukku 6; Itsepäisyyspäivä.


Luukusta 6 paljastuu mietteitä itsenäisyyspäivää koskien.

Mulle joulukuun kuudes on ihan samanlainen päivä muiden päivien joukossa. Mä en uskoakseni ole ainoa joka ajattelee asian näin. Mulla ei tähän päivään liity minkäänlaisia perinteitä, eikä mua kiinnostakkaan tv:n antimet. Moni bloggaaja varmaan hehkuttaa tänään linnanjuhlia ja niiden pukuantia, mutta mua on turha odottaa television ääreen. Moni myös katsoo sen tuntemattoman sotilaan, joka kuuluu tälläkin hetkellä pyörivän meidän olohuoneessa. Ihan kiva, että teillä on perinteitä, mutta muhun nää perinteet ei iske ja ehkä tulevaisuudessa keksinkin ihan oman jutun tälle päivälle!

4 kommenttia:

  1. Kiva kuulla sun kanta ns. itsenäisyyspäivän perinteisiin, ne kun ei tosiaan kaikkiin iske.
    Olis toisaalta mielenkiintoista kuulla sun ajatuksia siitä, mitä joulukuun kuudes sulle tarkoittaa jos ei huomioida tv-lähetyksiä ja kynttilöitä? Mikä merkitys itsenäisyyspäivällä ja itsenäisyydellä sulle on? Vai onko se itsestäänselvyys niinkuin se monelle on?

    Ps. tää ei oo millään tapaa tarkoitettu loukkaavaksi tai mitään. Mielenkiinnolla kyselen, ollaan tästä oman ystäväpiirin kesken saatu hyviä keskusteluja aikaan kun ihmiset tarkastelee asiaa eri vinkkelistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän se hienoa, että suomi on itsenäistynyt ja harmikseen sen takia on moni kuollut, mutta se on jo mennyttä.

      Poista
  2. Mä oon niin samaa mieltä sun kanssa. Tuntuu että kaikki hehkuttaa linnanjuhlia ja uutisetkin jo pursuaa aiheesta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kyl ymmärrä sitä hehkutusta, ku siel on joka vuosi melkein samanlaisia pukuja ja melkein samat naamat. Mua ei sinne juhliin sais vaikka kutsu kolahtaiskin postiluukusta.

      Poista

Asiattomat kommentit menevät suoraan roskakoriin ;)