perjantai 5. joulukuuta 2014

Luukku 5; Paljastuksia


Viidennestä luukusta paljastuu hieman paljastuksia joulun suhteen.

Lapsena sitä oli aina innoissaan joulusta, ja joulu myös näkyi meillä kotona koristeina ja leipomuksina. Omille muutettuani 15 -vuotiaana, joulun odotus jäi koristelun ja leipomusten osalta ihan täysin. Pakolliset lahjat tuli hankittua ja annettua, sitten loppujoulu menikin usein vain kotona elokuvia/sarjoja katsellen. Kun täysi-ikäisyys saavutettiin, joulu tuli vietettyä päivisin kummitädillä syöden ja illat baarin puolella. 

Nyt vasta mä olen alkanut innostumaan taas enemmän joulun laittamisesta koristeluin (jotka on vielä laittamatta, murr) ja leipomuksin. Ehkä olen kasvanut henkisesti tai raskaus ja äidiksi tuleminen on saanut minut heräämään joulun viettoon ihan uusin silmin. Täytyyhän mun lapselleni luoda samanlainen, jossei parempi joulun odotus ja joulu, mitä itselläni on ollut. 

Joulussa on yksi asia jota vihaan yli kaiken, ne on ne saakelin joululaulut, joita tulee joka tuutista. Muutenkaan ateistina, se joululaulujen sanoma ei iske muhun. Ainut poikkeus tähän on walking in the air, ja ilman lumiukon näkemistä ei mun joulu lähde käyntiin ollenkaan. Tämän perinteen toivon jatkuvan joka joulu, jotta voin sen myös jälkipolvelleni opettaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiattomat kommentit menevät suoraan roskakoriin ;)